Řídím firmu podle stavu peněz na účtu. Papíry od účetní jsou nečitelné! Potřebuji to změnit!
Každý z nás jsme ve svém podnikání jiný, ale něco máme přece jen společné - zatímco spousta aspektů naší práce nás baví, najde se v rámci podnikání alespoň jedna činnost, kterou "nesnášíme" a kterou neustále odkládáme (a honíme na poslední chvíli, až když opravdu "hoří").
Ideální je, když můžete tuto činnost na někoho delegovat. Jenže co když nemáte na koho, případně tuto práci delegovat nechcete?
Právě takový je i příběh mého klienta. Charismatického právníka, který miluje komunikaci s lidmi a hledání nových příležitostí a řešení. Ovšem práce s detailem a čísly je pro něj nudná povinnost, která ho nebaví a kterou označuje jako "vopruz". Rozhodl se investovat do rozvoje své právní kanceláře, rozšířit počet zaměstnanců a pronajmout reprezentativní prostory. Jenže počet zaměstnanců brzy narostl do čísla, při němž už nebylo v jeho silách vše řídit a udržet v hlavě. Na drahého manažera nebo IT řešení už peníze nezbyly, a tak bylo potřeba najít efektivní, ale levné řešení.
Jednoho dne mi zavolal s prosbou: "Pomoz mi s čísly, ať je mám pod kontrolou, ale ať k tomu nepotřebuji účetní!" Po dlouhém rozhovoru a prvotní analýze situace bylo jasné, že potřebuje především vytvořit finanční plán svého podnikání na další 2 roky. Cash flow je až výsledek na konci celého přemýšlení o business plánu, kdy musíte mít pod kontrolou:
- své klienty,
- kapacity svých zaměstnanců,
- obchod,
- systém kontroly,
- efektivitu a cenu svých služeb.
Teprve pak máte pod kontrolou také své cash flow. Klíčová byla diskuse o obchodu a jak je možné dosáhnout zvýšení a udržení výnosů. Jedna věc je totiž plán, druhá pak uřídit implementaci.
A jak jsem klientovu situaci řešila prakticky? Implementovali jsme cloudové řešení pro řízení právních služeb, které ho měsíčně nestojí více než 5 000 Kč, nastavili jsme proces práce s klienty právní kanceláře a řízení pohledávek. Obchodní strategie byla postavena na hledání vhodných obchodních partnerů, kteří typologii klienta nejvíce vyhovovali. Své cash flow nyní řídí na základě řízení hodin práce u klienta se svými zaměstnanci a procesem řízení pohledávek. Stačí mu na to dvě jednoduché a čitelné tabulky, ve kterých nemá problém se orientovat.
Pokud se poznáváte v mém klientovi, zavolejte na konzultaci ZDARMA. Zjistíme, zda i Vám mohu pomoci.
Stačí vyplnit formulář níže.